اسمایل (SMILE)

فمتوسکند زایس به عنوان آخرین نسل از دستگاههای فمتوسکند، توانسته است علاوه بر انجام کارهای معمول فمتو سکند های رایج، قابلیت ویژه ای به نام SMILE را در خود داشته باشد. این شیوه در واقع آخرین نسل از جراحی اصلاح دید است. در روش های معمول، با تراشیدن سطح قرنیه شکل و فرم لازم به قرنیه داده می شود.

 

 

 

 

در تکنیک SMILE در عمق پایین تر از 120 میکرونی قرنیه دو برش ایجاد می شود. این دو برش تشکیل یک بافت عدسی شکل داخل قرنیه داده و با خارج کردن این دیسک از طریق یک برش 2 میلیمتری فرم قرنیه تغییر پیدا کرده و دید اصلاح می شود. در واقع نیازی به اگزایمر لیزر در کنار این دستگاه نیست و همه کار ها توسط دستگاه فمتو انجام می شود. قابلیت SMILE منحصرا توسط کمپانی زایس ارائه شده و  تنها دستگاه فمتو سکندی است که این قابلیت را دارد.

 

 

 

 

از مزایای استفاده از این روش، بهبود سریع بیمار، دست نخوردن اعصاب چشمی ، کاهش قابل توجه میزان خشکی چشم ، بدون درد و ریزش اشک و بازگشت به کارهای روزمره ،روز بعد از عمل میباشد.
این عمل برای تمام ییماران نزدیک بین و آستیگمات به خصوص برای کسانی که قرنیه نازکی دارند اولین و بهترین انتخاب می باشد. فرکانس کاری این دستگاه 500 کیلو هرتز است.

ازویژگی های منحصر به فرد این دستگاه میتوان اشاره کرد به:

1-    وارد کردن کمترین میزان انرژی به قرنیه، که نتیجه آن بهبودی سریع تر قرنیه و التیام سریع تر آن میباشد.
2-    کمترین میزان افزایش فشار داخل چشمی در چشم که نتیجه آن مختل نشدن دید بیمار در حین لیزر، استرس کمتر بیمار و آسیب ندیدن عصب بینایی است. بطور کلی دستگاه در هنگام ساکشن حداکثر 30 میلیمتر جیوه فشار چشم افزوده شده که در مقایسه با دستگاههای دیگر این میزان بسیار ناچیز است.
3-    منحنی بودن شکل PI  (Patient Interface)

 

 

 

 

شایان ذکر است که Smile به عنوان کم تهاجمی ترین روش درمان اصلاح نزدیک بینی و آستیگماتیسم شناخته می شود.